Frakt og levering - dema.no

Din handlekurv er tom

Frakt og levering

Frakt & Leveringstid

Leveringstiden er normalt 1-7 arbeidsdager. For varer som veier over 20 kg, er det opptil 12 dagers leveringstid. Leveringstiden regnes fra dagen etter at du la inn bestillingen, forutsatt at vi har varen på lager. Så fort varen(e) har forlatt vårt lager overgår leveringsansvaret til fraktfirmaet som leverer din ordre innenfor gitt tid. Dema kan ikke gi noen form for leveringsgaranti for varer som ikke finnes på lager ved bestillingstidspunkt eller for varer som har forlatt vårt lager. Det betyr at den totale leveringstiden før varen kommer frem til deg kan bli lengre enn hva som angis som normalt for valgt fraktmåte dersom transportøren selv forårsaker en forsinkelse.

Siden vi har flere lager kan det hende at ordren din blir sendt som flere leveranser. Deler av ordren din kan altså sendes fra ett lager, og de resterende delene fra et annet. Om ordren din sendes fra forskjellige lager, forsøker vi å sørge for at alle varer leveres omtrent samtidig. Når vi har sendt ordren din får du en leveringsbekreftelse med kollinummer til din e-postadresse. Om pakken din sendes som flere leveranser får du også flere leveringsbekreftelser. Kollinummeret kan du bruke til å spore leveransen din hos Postnord.

PostNord har for tilfellet unormalt høye pakkevolumer som følge av koronapandemien og flytt av postterminal, noe som dessverre medfører leveranseforsinkelser. PostNord jobber for fullt  med å komme i fase, og vi regner med at forsinkelsene ikke vil påvirke leveransene våre altfor mye. Vi beklager for eventuelle besvær du måtte oppleve som følge av dette.

Leveringsmåte

Levering av bestilte varer skjer via Postnord. Hvilke leveringsalternativ som tilbys er basert på din adresse og bestilling i kassen.

Varebrev

Levering hjem i postkassen– Postnord (39kr)

Ved mindre forsendelser av enkeltprodukter som veier under 2 kg, leveres varebrevet hjem til postkassen din. Hvis forsendelsen er for stor for postkassen, kan du som kunde velge om pakken skal leveres på døren eller til nærmeste Postnord-utleveringssted. Merk: Leveringsansvaret opphører når forsendelsen leveres i postkasse eller på døren. Hvis du ikke godkjenner at forsendelsen kan legges utenfor døren din, leveres den til nærmeste Postnord-utleveringssted, og en hentelapp legges i postkassen din.

Postpakke

Levering til hentested – Postnord (69 kr)

Forsendelsen ankommer ditt nærmeste Postnord-hentested, f.eks. en lokal matforretning. Du vil motta en SMS med informasjon om hvor du kan hente pakken din. Om pakken ikke hentes innen 7 dager, sendes den i retur.

Dema tilbyr fraktfri levering ved kjøp av varer for 1000 kr eller mer. Dema bruker da leveringsalternativet Postpakke, med levering til ditt Postnord-hentested.

Hjemlevering

Levering på døren – Postnord (99 kr)

Levering gjøres til tomtegrensen, dersom du bor i enebolig, og til porten, dersom du bor i leilighet. Levering skjer på hverdager (ikke røde).

Hjemlevering - Pallfrakt (199 kr)

Bestillinger som overstiger 31,5 kg, kan ikke leveres til et Postnord-hentested, men leveres hjem til en fraktkostnad på 199 kr.

Postnord kontakter deg for å booke tid for levering. På de fleste steder, kan man velge enten dag- eller kveldslevering, men på visse steder kan man kun velge én av delene. For å kontrollere hva som gjelder der du bor, kontakt Postnord telefonnummer 09300.

Transportansvar

Dersom varen skades eller blir borte under transporten fra oss til deg, er det vi som er ansvarlige. Dema er ikke ansvarlig for varer som leveres ut med PostNords tjeneste FlexChange, eller pakker som leveres uten kvittering, hvor du som kunde har valgt dette som leveransemåte. Ved en eventuell retur til oss, er det du som kunde som er ansvarlig for at varen returneres korrekt i henhold til våre returvilkår.

Transportskader

Er produktet skadet ved leveringstilfellet bør dette meldes fra om så fort som mulig til Demas kundeservice. For at vi skal kunne reklamere skaden mot vår transportør må vi anmelde transportskaden til denne innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige for at du melder fra om skaden så raskt som mulig innenfor denne tiden. Dette gjelder både synlige og usynlige transportskader, så det er viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt med en gang du mottar varen.

Dersom skaden er synlig er det enklest om du sier i fra til sjåføren ved mottakelsen av forsendelsen. Tenk på at du alltid bør spare emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres riktig.

Om du for eksempel får en pakke du ikke har bestilt skal kundeservice kontaktes. Vi hjelper deg selvfølgelig med reklamasjoner og/eller retur på feilaktige/skadede pakker konstnadsfritt.

Uavhentede bestillinger

Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspedisjonskostnad osv.). Derfor tar vi ut en avgift på 349kr dersom pakken ikke hentes ut. Forsendelsen ligger på posten i 7 dager før den returneres til oss. Observer derfor at dersom du angrer et kjøp og vil returnere varen må du først hente ut pakken og deretter returnere i henhold til beskrivelsen nedenfor. Pakker som ikke blir hentet ut regnes ikke innenfor angreretten.

Leveringsforsinkelse

Du har rett til å heve kjøpet ditt uten ekstra kostnad ved eventuell forsinkelse mot utlovet leveringstidspunkt.